Szybki kurs czysczenia monet

Skuteczność oliwy z oliwek

2013-04-20 12:21

Każdy kto próbował kiedyś czyścić monety na pewno próbował oliwy z oliwek. Niestety metoda ta jest zdecydwanie dla wytrwałych. Wystarczy , że wpsomnę, iż jedną monetę czyściłem przez 5 lat. Za to efekt był naprawdę piorunujący. W dodatku była to ekstremalnie rzadka moneta rzymska. Więc podumowując w tym przypadku efekt był zadowalający.

W jaki sposób czyścić zatem oliwką? Po pierwsze ważny jest odpowiedni wybór monet do czyszczenia. adają ię do tego celu przede wszystkim popularne wykopki. W szczególności te, które pokryte są grubą oraz twardą skorupą. Należy jednak pamiętać, iż nie wystarczy jedynie wrzucić monety do pojemnika, zalać oliwą z oliwek i czekać aż same się wyczyszczą.

Podam moją metodę: Po pierwsze zabrudzoną monetę myję bardzo dokładnie w ciepłej wodzie z szary mydłem. Naspępnie dokładnie wycieram. Wkładam do naczynia ze stali nierdzewnej i dolewam oliwkę. Nie za dużo, ważne aby przykryła całą monetę. Następnie podgrzewam całość do temperatury 80 stopni celcjusza. Odstawiam następnie monety na miesiąc aby sie moczyły. W między czasie (raz w tygodniu) odwracam monety oraz podgrzewam za każdym razem do temperaty 80 stopni.

Po miesiącu je wyciągam. Ponownie dokładnie myję szarym mydłem z duża ilocią ciepłej wody i sprawdzam stan. Jeśli wymaga dalszego czyszczenia to powtarzam czynność do momentu uzyskania zadowalającego mnie stanu. Tak jak wpsomniałem na początku, mój rekord to 5 lat, co daje 60 cykli :)

Powrót

Szukaj na stronie

© 2013 Wszystkie prawa zastrzeżone.